Fitter&Fitter

Challenge Yourself Challenge

Wat is de Challenge Yourself Challenge?

Het is een niveautest waar je het tegen jezelf opneemt. Deze training wordt regelmatig uitgezonden in de Facebookgroep, zodat je die online live kan meedoen, maar je kan die ook altijd zelf doen. Doel is om je progressie te meten en het zo tegen jezelf op te nemen. Because we can all become stronger! 

  • 10 oefeningen
  • Je doet zoveel mogelijk herhalingen en noteert je resultaten in het resultatenblad
  • Full body: core, legs, HIIT
  • Je kan je resultaten ook online ingeven, zodat je progressie door ons in een grafiek kan weergegeven worden
  • Je kan kiezen of je de competitie met anderen aangaat, of enkel met jezelf
  • Gratis deelname via de groep (word HIER lid van de groep)
  • Sowieso werken we er later nog leuke interactieve groepsactiviteiten mee uit. We doen deze sessie als ZOOM. We doen deze eens in groep, offline, in't echt quoi. Mogelijkheden zat.
  • OPGELET: deze challenge is voor gevorderden. Voor beginners kan deze test te zwaar zijn. Het is op eigen verantwoordelijkheid dat je deze test doet.


Resultaten ingeven en progressie meten

Je kan zelf je resultaten noteren en bijhouden, maar je kan ze ook online ingeven. Wij geven op gepaste tijden statistieken van alle deelnemers, maar ook progressie per persoon (op aanvraag).
Elke 14 dagen wordt de vragenlijst rondgestuurd om je resultaten in te vullen. Je hoeft echter niet te wachten op die mail. Je vindt de vragenlijst ook HIER.

Het formulier om je resultaten zelf bij te houden, zie je hier. Je kan de pdf-versie hier downloaden.

Hoe verloopt de fitnesstest?

  • De test zijn 10 oefeningen. Elke oefening doen we 4x25 seconden, met 20 seconden rust. Je telt het totaal aantal herhalingen dat je in die 4x25 seconden kan doen.
  • Tussen de verschillende testjes is pauze wel even toegestaan. En nodig ook :-)
  • Zorg voor aanvang dat je opgewarmd bent en doe ook een cooldown.

Hoe tellen?

  1. JACK KNIFES: elke volledige beweging telt
  2. PUSH-UPS: Hoeveel push-ups heb je gedaan op de knieën? kan je niet meer verder op de voeten? Plaats je knieën en tel verder op je knieën. Noteer vanaf hoeveel je je knieën geplaatst hebt.
  3. SQUAT JUMPS: elke volledige beweging telt
  4. PLANK JACKS: elke volledige beweging telt
  5. SIDE BRIDGES LINKS: Tel hoeveel je er op de voeten doet. Kan je niet meer verder op de voeten? Plaats je knie en tel verder. Noteer in de resultaten vanaf hoeveel je je knieën hebt gezet
  6. SIDE BRIDGES RECHTS: idem
  7. LUNGE JUMPS:  elke voet tellen
  8. MOUNTAIN CLIMBERS SCHUIN: enkel rechterknie tellen
  9. BICYCLE CRUNCHES: enkel rechterknie tellen
  10. PUSSY BURPEES: elke volledige beweging telt

Alvast ontzettend veel succes gewenst!










{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x