Fitter&Fitter

Looptraining

Verbeter je conditie en loophouding, versterk je core en maak plezier

Word een betere loper met de unieke looptraining van Fitter&Fitter

Of je een beginnend of gevorderd loper bent, elke loper heeft nood aan een goede houding, versterkende oefeningen en een uitgebalanceerde training om blessures te vermijden. Beginnende lopers krijgen vaak te maken met overbelastingsblessures, maar ook gevorderde lopers krijgen er vaak mee te maken. Met de looptraining van Fitter&Fitter verklein je de kans op blessures, krijg je een mooiere houding en ga je sneller lopen. De looptrainingen van Fitter&Fitter zijn van een zeldzaam niveau. Probeer het eens uit en je zal het zelf ervaren! Je zal lopen zoals je nog nooit gelopen hebt.


Waarvoor kan je bij Fitter&Fitter terecht i.v.m looptraining?

  • Groepstrainingen in Leuven en Brussel
  • Loopanalyse en personal training looptechniek en blessurepreventie (60€ per sessie van 60 minuten)
  • Oefenschema's voor lopers: Versterkende oefeningen en houdingsoefeningen voor thuis, via onze app.(15€ per maand)
  • Gepersonaliseerde loopschema's als voorbereiding op een loopevenement. Geniet van een intensieve, professionele en persoonlijke begeleiding (70€/maand)
  • Inspanningstesten (i.s.m. Karel Pardaens)
  • Cursus/infosessie looptechniek (beginners en gevorderden) (op aanvraag)
  • Premium Pakket Looptechniek: een totaalpakket van 7 privélessen rond looptechniek. Inbegrepen: loopanalyse, theoretische sessie, individueel advies, uitgebreide documentatie.
  • Online workshops over blesurepreventie en loophouding: (under construction)

Fitter&Fitter geeft wekelijks looptraining in Leuven (maandagavond) en Brussel (dinsdagavond). Daarnaast kan je ook een loopanalyse laten doen. Wil je met een een aantal loopvrienden in groep aan je houding werken, dan kan dat. We hebben een pakket van 7 lessen om in kleine groep je loophouding te verbeteren. Voor bedrijven en sportclubs maken we graag een offerte op maat. Uitgebreidere info over onze looptrainingen vind je hieronder. 


Klik op de groene knoppen om voor details van onze vaste groepstrainingen


                                                                           

Premium pakket looptechniek

7 Lessen voor jou en je vrienden

In 7 lessen leren we je alles van A tot Z over hoe jij je loophouding kan verbeteren. Wil je sneller worden en lukt dat toch zo moeilijk? Zit je met een steeds terugkerende scheenbeenvliesontsteking? Last van het ITB-syndroom? Achillespeesontsteking? Noem maar op. Niet zelden krijg je van kinesist of podoloog dingen te horen die niet helpen. Daar is een reden voor, en die licht vaak aan je beweegpatroon, in het geval van een loper, het looppatroon.

In deze lessenreeks verbeteren we niet enkel je houding, het is een educatieve lessenreeks. We geven je inzicht in waarom een slechte houding welke blessures kan veroorzaken, zodat jij weet waar je op moet letten.

We starten met een loopanalyse. We bekijken en bespreken je houding tijdens de theoretische sessie. Daarna zien we welke versterkende oefeningen je nodig hebt, hoe je je loophouding gemakkelijk kan bijschaven, en verbeteren we je coördinatie. De resultaten na 7 lessen zijn keer op keer verbluffend. Je kan deze lessenreeks als individuele training doen, of je kan het in een klein groepje loopvrienden doen.

Tarief voor de 7 lessen: 525€ (75€/les), verplaatsingsonkosten niet inbegrepen.

We geven deze lessenreeks ook aan loopverenigingen en bedrijven (op aanvraag) 


Ben je geïnteresseerd in het pakket looptechniek, contacteer ons dan nu.


Groepstrainingen Leuven - Brussel

In de wekelijkse groepstrainingen houden houdingsoefeningen, versterkende oefeningen en kilometers elkaar in evenwicht. Waar mag je je aan verwachten?

  • Scherpe aandacht voor je houding en blessures en tips om ze te voorkomen
  • Verbetering van je huidige looptechniek en coördinatievermogen
  • Specifieke versterkende oefeningen voor lopers
  • Heldere en praktische feedback, waar je zelf mee aan de slag kan


Waarom lopen met Fitter&Fitter?

Fitter&Fitter-oprichter Bart Delobel heeft 25 jaar nationale en internationale loopervaring op de teller staan, waarvan hij zich ruim 15 jaar verdiepte in looptechniek. Hij deelt zijn kennis over de ideale looptechniek en blessurepreventie via looptijdschriften en bijscholingen aan looptrainers en kinesisten. De visie en kennis is inmiddels door alle Fitter&Fitter-coaches gekend.

Bart Delobel: “Waarom loop je? Voor je plezier? Of omdat je buur of collega het doet? Lopen is hipper dan hip. Maar wat je niet ziet op sociale media, zijn de gevolgen. Blessures door gebrek aan voorbereiding zijn schering en inslag. De bedoeling van lopen is niet om gekwetst te worden, maar net om levenslang blessurevrij te kunnen lopen. Hoe doe je dat? Hoe houd je je armen? Land je op je hiel of niet? Wie met Fitter&Fitter gelopen heeft, weet dat landen op de hiel zeker niet het ideaal is. Hoe gebruik je je buik- en bilspieren in een goede loophouding? Wat heeft mijn grondcontact te maken met die knie- of scheenbeenvliesblessure? 


4 essentiële stappen om blessurevrij te lopen.

  1. Steunzolen of brace nodig? Niet elk lichaam is perfect geschikt om te lopen. Een beenlengteverschil, een abnormale kromming in de ruggenwervel, het komt vaak voor. Een volledige biomechanische screening van je lichaam draagt bij tot zorgeloos blessurevrij lopen. Steunzolen of ene brace kunnen een afwijkende stand van een lidmaat deels verhelpen. Fitter&Fitter werkt samen met VIGO en UPsports voor deze screenings.
  2. Schoenenkeuze: Ook schoenen kunnen een afwijkingen corrigeren. Je vindt bijvoorbeeld t schoenen met een extra steun aan de binnenkant om overpronatie weg te werken. Het type schoen stuurt ook mee je loophouding. Zo zijn er schoenen met een hoge hiel en veel demping, die e sturen naar hiellanding (raden we meestal af), of je hebt schoenen met weinig heel drop, die je sturen richting actievere en betere middenvoetlanding. Ga naar de betere speciaalzaak in je buurt voor loopschoenen. Aarzel niet om ons eerst te contacteren ivm welk type landing en houding.
  3. Lenigheid en mobiliteit: Een loper moet niet erg lenig zijn, maar toch is een zekere mobiliteit in de gewrichten nodig. Fitter&Fitter geeft in de coaching essentiële mobiliteit voor lopers.
  4. Train het lichaam: Elk lichaam is trainbaar. Je kan fouten corrigeren met kunstmatige  middelen (steunzolen, schoenen), maar veel belangrijker is het lichaam. Een voet of knie die naar binnen knikt, knikt naar binnen omdat de spieren in voet of core te zwak zijn om die knie recht te houden. Daarom is het belangrijk om versterkende oefeningen te doen en met een goede houding te lopen. Fitter&Fitter is hierin gespecialiseerd.  Ga aan de slag met onze online oefenschema's, of contacteer ons voor loopanalyse, personal training of groepstraining om van jou de beste loper van jezelf te maken.


{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x