Fitter&Fitter

Looptraining

Complete looptraining omvat core stability, versterkende oefeningen voor de voeten en houdingsoefeningen. Loop(techniek)training is al 15 jaar onze passie.

Nieuws Mei 2021: Fitter&Fitter werkt aan het nieuwe loopproject Natural Running School. Mis niets en volg ons op social media!


Word een betere loper met de unieke looptraining van Fitter&Fitter

Of je een beginnend of gevorderd loper bent, elke loper heeft nood aan een goede houding, versterkende oefeningen en een uitgebalanceerde training om blessures te vermijden. Beginnende lopers krijgen vaak te maken met overbelastingsblessures, maar ook gevorderde lopers krijgen er vaak mee te maken. Met de looptraining van Fitter&Fitter verklein je de kans op blessures, krijg je een mooiere houding en ga je sneller lopen. De looptrainingen van Fitter&Fitter zijn daarom uniek. Ze focussen op je houding, je core stability en de kracht van je voet en onderbeen. Probeer het eens uit en je zal het zelf ervaren! Je zal lopen zoals je nog nooit gelopen hebt.


Waarvoor kan je bij Fitter&Fitter terecht i.v.m looptraining?

  • GROEPSTRAINING: in Brussel (techniek + kracht + interval). Voor meer info, kijk op onze pagina van Brussels Bootcamp
  • LOOPANALYSE  en personal training looptechniek en blessurepreventie (60€ per sessie van 60 minuten)
  • TRAININGSSCHEMA'S: Uitgebalanceerde schema's met houdingsoefeningen, versterkende oefeningen, uithouding en interval. Geniet van een intensieve, professionele en persoonlijke begeleiding
  • WORKSHOPS looptechniek (beginners en gevorderden) (op aanvraag)

Fitter&Fitter geeft wekelijks looptraining in  Brussel (dinsdagavond). Daarnaast kan je ook een loopanalyse laten doen. Wil je met een een aantal loopvrienden in groep aan je houding werken, dan kan dat.  Voor bedrijven en sportclubs maken we graag een offerte op maat. Uitgebreidere info over onze looptrainingen vind je hieronder. 

                                                                          


Premium pakket looptechniek

7 Lessen voor jou en je vrienden? Voor je club?

In 7 lessen leren we je alles van A tot Z over hoe jij je loophouding kan verbeteren. Wil je sneller worden en lukt dat toch zo moeilijk? Zit je met een steeds terugkerende scheenbeenvliesontsteking? Last van het ITB-syndroom? Achillespeesontsteking? Noem maar op. Niet zelden krijg je van kinesist of podoloog dingen te horen die niet helpen. Daar is een reden voor, en die licht vaak aan je beweegpatroon, in het geval van een loper, het looppatroon.

In deze lessenreeks verbeteren we niet enkel je houding, het is een educatieve lessenreeks. We geven je inzicht in waarom een slechte houding welke blessures kan veroorzaken, zodat jij weet waar je op moet letten.

We starten met een loopanalyse. We bekijken en bespreken je houding tijdens de theoretische sessie. Daarna zien we welke versterkende oefeningen je nodig hebt, hoe je je loophouding gemakkelijk kan bijschaven, en verbeteren we je coördinatie. De resultaten na 7 lessen zijn keer op keer verbluffend. Je kan deze lessenreeks als individuele training doen, of je kan het in een klein groepje loopvrienden doen.

Tarief voor de 7 lessen: 525€ (75€/les), verplaatsingsonkosten niet inbegrepen.

We geven deze lessenreeks ook aan loopverenigingen en bedrijven (op aanvraag) 


Ben je geïnteresseerd in het pakket looptechniek, geef ons een seintje, dan contacteren we jou..



Waarom lopen met Fitter&Fitter?

Fitter&Fitter-oprichter Bart Delobel heeft 25 jaar nationale en internationale loopervaring op de teller staan, waarvan hij zich ruim 15 jaar verdiepte in looptechniek. Hij deelt zijn kennis over de ideale looptechniek en blessurepreventie via looptijdschriften en bijscholingen aan looptrainers en kinesisten. De visie en kennis is inmiddels door alle Fitter&Fitter-coaches gekend.

Bart Delobel: “Waarom loop je? Voor je plezier? Of omdat je buur of collega het doet? Lopen is hipper dan hip. Maar wat je niet ziet op sociale media, zijn de gevolgen. Blessures door gebrek aan voorbereiding zijn schering en inslag. De bedoeling van lopen is niet om gekwetst te worden, maar net om levenslang blessurevrij te kunnen lopen. Hoe doe je dat? Hoe houd je je armen? Land je op je hiel of niet? Wie met Fitter&Fitter gelopen heeft, weet dat landen op de hiel zeker niet het ideaal is. Hoe gebruik je je buik- en bilspieren in een goede loophouding? Wat heeft mijn grondcontact te maken met die knie- of scheenbeenvliesblessure? 


{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x